Actieweek “Bijen in je tuin”

Binnengekomen post van de NBV.

Logo Bijen in je tuinVan 11 t/m 19 april vindt de actieweek ‘Bijen in je tuin’ plaats in tuincentra in ons land. In die periode wordt extra aandacht gegeven aan het bloemrijker en natuurlijker inrichten van de tuin.
Tuinbranche Nederland organiseert deze week samen met de NBV. Tuincentra worden opgeroepen mee te doen en, gesteund door speciaal vervaardigd actiemateriaal en een aanbod van uiteenlopende tips, het evenement zelf verder in te vullen. Een van de tips is een lokale imkerafdeling – vindbaar op de NBV website – te betrekken in de voorlichting naar de klant.

Het is een prachtige gelegenheid voor de NBV het om tuincentrumpubliek te bereiken. Ik hoop dat de leden van uw afdeling hun medewerking willen verlenen wanneer de vraag wordt gesteld. Omgekeerd is er niets mis mee om als afdeling al bij voorbaat menskracht aan te bieden. Wellicht kan dit het bekende duwtje zijn om het tuincentrum over te halen de bij in het zonnetje te zetten. Het is bekend dat de nodige afdelingen al geregeld betrokken zijn bij activiteiten in tuincentra en dat sommige al contact over dit evenement hebben gehad. Geweldig!

Tuinbranche NL is een paar jaar geleden begonnen met het organiseren van dit soort weken met een paar andere organisaties, zoals ‘Vlinders in je tuin’ met de Vlinderstichting en ‘Vogels in je tuin’ met de Vogelbescherming. Daarnaast er ook een week van de vaste plant en de week van het water. Nu dus ook de bij!

De actieweek ‘Bijen in je tuin’ is een landelijk evenement dat als zodanig in de media zal worden aangekondigd. De interne wervingscampagne is gestart. Een kleine honderd bedrijven hebben zich al gemeld als deelnemer, daarbij ook tuincentra die vallen onder ketens zoals Intratuin, Groenrijk, of Life & Garden.

Ik ben heel benieuwd hoe dit eerste jaar zal uitpakken. Ik houd mij aanbevolen voor reacties, ervaringen enzovoort, want die kunnen van nut zijn bij de editie 2016.

Zodra de website van Tuinbranche NL meer info bevat, zal ik dat meedelen.
Veel succes!

Met vriendelijke groet,