Dierendag 2014: Bijenhotel bouwen bij het Stroomhuis!

Graag attendeer ik jullie op onderstaande activiteit bij het Stroomhuis 4 oktober in Neerijnen!

Dankzij het initiatief van ons lid Jeanine Bollen-van Amersfoort wordt er een prachtig onderkomen gebouwd voor solitaire bijen. Kom in elk geval eventjes kijken en nog mooier, een handje helpen!

In samenspraak met imkers en Geldersch Landschap  za 4 okt Bouw bijenhuis

Kom meedoen! – vanaf 10 uur, we denken tot ver in de middag

Afgelopen april vertoonden we in Stroomhuis een film over bijen (‘Meer dan honing’). Dat deden we in samenspraak met Imkervereniging West-Betuwe. We riepen toen samen op om bij Stroomhuis Neerijnen zelf een bijenhuis te realiseren, voor solitaire bijen en andere bijzonder vrolijke en nuttige insecten. Vele tientallen aanwezigen ondertekenden hiervoor toen een petitie. Dat heeft geholpen. Hoera, heel goed! Landgoedbeheerder Geldersch Landschap gaat van harte akkoord.
Nu is het zover: Op zaterdag 4 oktober gaan we dat bijenhotel samen bouwen.

Oproep aan alle ondertekenaars na de bijenfilm van toen:  komt u nu meehelpen! Ook andere enthousiaste mensen zijn welkom

We starten om 10 uur. Voor het te bouwen bijenlogement hebben we al veel bouwmateriaal verzameld. Alles is perfect voorbereid. Doet u ook even een uurtje of wat langer mee!
Aanmelden kan met een mailtje naar Marc Westermann:marc.westermann45@gmail.com Daarna overleggen we met u over wanneer en hoe lang u komt.