In 2015 is het 70 jaar geleden dat Nederland werd bevrijd. Langs de Waal wordt dat groots gevierd met het evenement ‘Rood-Wit-Blauw & Wittebrood’.

Picninc 5 meiOp 5 mei zal een massale picknick plaatsvinden aan de oevers van de Waal in de gemeenten Neerijnen, Maasdriel, Zaltbommel en Lingewaal. Streekproducten worden in kraampjes verkocht en… het wittebrood wordt uit de lucht toegeworpen. Deelnemers zijn in het RoodWitBlauw gekleed en spreiden de inhoud van hun picknickmanden over een RoodWitBlauw picknickkleed. Er is muziek en theater, amateurs en professionals worden uitgenodigd om langs de Waal hun kunsten te vertonen. Vanuit de lucht wordt dit kleurrijke spektakel vastgelegd. Het wordt een volksfeest pur sang om de bevrijding te vieren!

Omstreeks 15:27 uur worden vanuit een vliegtuig broodjes(waaltjes) gedropt op de Tuilse picknickplaats aan de Waal.

Wim en Jeanine Bollen staan op dit evenement met een kraam voor de werkgroep biodiversiteit van de Imkervereniging West-Betuwe. Zij zullen de broodjes besmeren met heerlijke honing uit Tuil en een glaasje mede schenken op de bevrijding!

Het feest in Tuil start om 14.00 uur. Neem je picknickkleed mee en geniet van het mooie uitzicht en de muziek van de band Art of Change. Teagarden Springtime en boerencamping de Hoge Haren zorgen voor een hapje en drankje.

Belangstellenden kunnen deelnemen aan het Bevrijdingsbuffet (bbq), dat start om 18.00 uur. De kosten bedragen 12.50 exclusief drankjes. Aanmelden kan door te bellen met Nicolette van Oort op 0418-591270 tot uiterlijk 2 mei 2015!

Vanaf 21.00 is er vuurwerk in Zaltbommel aan de “overkant“ van het Tuilse strandje, een prachtig uitzicht dus!!!

Voor actuele informatie kijk op de site van de organistatie

Tot ziens op 5 mei in Tuil aan de Waal!

Vliegroute en picknicplaatsen 5 mei 2015