Opening grootste bijenhotel in de Betuwe: Bijenlogement en klompenpaden op de Meent.

Persbericht voor lokale pers

Tijdens de opening van de twee nieuwe klompenpaden “het Engelrodepad” en “het Kuilenburgerpad”  in Buren respectievelijk Culemborg wordt ook het Bijenlogement geopend. Het Bijenlogement is het initiatief van Imkervereniging West-Betuwe. Met medewerking van Uit®waarde en vrijwilligers van Nl-Doet en de Imkervereniging is het grootste bijenhotel van de Betuwe gerealiseerd. Het Bijenlogement is verfraaid met een kleurig kunstwerk, gemaakt door kinderen tijdens Paint-de-Meent en de Kloosterfair.

De opening wordt verricht door de wethouders Henk de Ronde van Buren, Dicky Voorbij-Nieuwenhuis van Culemborg en Arjan Vriend, directeur Stichting Landschapsbeheer Gelderland. Ria Beltman van de Imkervereniging West-Betuwe zal de wethouders vragen het prachtige naambord te onthullen, waarmee het Bijenlogement officieel geopend wordt.

Eerlijkheidshalve moet gezegd worden dat de bijen niet hebben gewacht tot de officiële opening: er zijn al heel wat gaatjes dichtgemetseld!

Tijdens de opening is de Bijenstal ook geopend met informatie over het leven van honing bijen, solitaire bijen en bij-producten zoals honing!

De opening vindt plaats vrijdag 27 juni op de Meent, Klassenburgerstraat in Beusichem en start om 16:00 uur.