Groep Gelders Rivierengebied

NBV Vereniging structuurImkervereniging West-Betuwe is aangesloten bij de Nederlandse Bijenhouders Vereniging, afgekort NBV. West-Betuwe is vanuit de NBV gezien een plaatselijke afdeling. Een aantal afdelingen bij elkaar wordt een groep genoemd en West-Betuwe valt onder de groep “Gelders Rivierengebied”. De volgende afdelingen zitten in de groep Gelders Rivierengebied:

• Bommelerwaard
  • Eck en Wiel
  • Elst
  • Nijmegen
  • West-Betuwe

Sinds 2014 is er ook samenwerking met de vereniging Oost-Betuwe van ABTB.

Twee keer per jaar vergadert de groep samen met een afgevaardigde van het hoofdbestuur van de NBV. Op deze manier wordt er nuttige informatie uitgewisseld en weet met van elkaar wat er speelt binnen de verenigingen.

Vaak worden er groepsactiviteiten georganiseerd waar alle zes de afdelingen voor worden uitgenodigd. Dat kan variëren van een lezing, filmavond, cursus of een workshop.

Voor meer informatie over de groep Gelders Rivierengebied kunt u contact opnemen met de secretaris Ton Sloof te bereiken via de secretaris van West-Betuwe. (zie contact pagina).