NBV lidmaatschap

Het lidmaatschap van de Imkervereniging West-Betuwe is gekoppeld aan het lidmaatschap van de Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV.) Een lidmaatschap kost ongeveer € 69,00 per jaar.
€60,- gaat naar de NBV en €9,- gaat naar onze vereniging.

Leden ontvangen zes keer per jaar het vakblad “Bijenhouden”.

Lidmaatschap vanuit een NBV beginnerscursus

U heeft zich aangemeld als cursist van een beginnerscursus. U krijgt hierdoor één jaar gratis lidmaatschap en één jaar lang gratis het vakblad bijenhouden. U heeft geen afdeling hoeven opgeven omdat het kan zijn dat u de cursus ergens anders volgt dan waar u uiteindelijk lid wilt worden. Na dit gratis jaar zal het secretariaat van de NBV met u contact opnemen met de vraag of u lid wilt blijven. Indien u dat wenst zal het gratis lidmaatschap overvloeien in een betaald NBV lidmaatschap. Dan kunt u ook opgeven bij welke afdeling u wilt behoren. In dat geval betaalt u voor de afdeling West-Betuwe totaal €69,-.

Mocht u tijdens de cursus toch toegewezen zijn aan een afdeling en u wilt dat wijzigen dan kunt u tijdens het jaar lidmaatschap dat wijzigen op een speciale pagina van de NBV.

Gastlidmaatschap

Bent u al lid van de NBV maar wilt u zich naast uw eigen afdeling bij ons aansluiten dan kunt u voor € 9,00 gastlid worden. In dit geval kunt u rechtstreeks contact opnemen met westbetuwe@gmail.com.

Gezinslidmaatschap

Heeft u een gezinslid die al lid is van de NBV en u wilt ook lid worden dan kan dat voor een gereduceerd tarief van €30,-. U ontvangt dan geen vakblad.

Van afdeling wisselen

U bent lid bij een afdeling en u wilt wisselen naar een andere afdeling. U kunt deze wijziging zelf doorgeven doormiddel van uw NBV inlog account op de pagina “Mijn Bijenhouders“. Uw inlog gegevens heeft u van de NBV gekregen. Zodra u bent ingelogd op uw pagina dan kunt u daar uw afdeling wijzigen.

Afdelingselectie op mijn bijenhouders profiel

In februari worden de afdelingsbijdragen afgedragen. U moet de wijziging daarom altijd voor februari doorgeven. Indien de financiële afdracht tussen afdelingen verschillend is zal u dat terugmerken in uw factuur voor het jaarlidmaatschap. Voor West-Betuwe is uw bijdrage €9,- per jaar.

Meer informatie:

Is uw belangstelling gewekt of heeft u nog vragen?
Neem dan gerust contact op met één van onze bestuursleden of stuur een e-mail naar westbetuwe@gmail.com

Voor meer informatie over het lidmaatschap van de NBV zie deze link.