Verslag NLdoet dag 2015

NLdoet 2015Om 06.00 uur wakker worden met het gevoel van “Oh ja, er gaat wat bijzonders gebeuren vandaag!”
Allereerst NLdoet. Vorig jaar hebben wij (Imkervereniging West-Betuwe) met 20 vrijwilligers, het grootste Bijenlogement van Rivierenland gebouwd en de omgeving van de stal en hotel opgefleurd met drachtstruiken en een bloemenweide. Vandaag gaan we allerlei onderhoudswerkzaamheden uitvoeren en de bloemenweide weer inzaaien. Het weer is niet echt goed. Grijs en regen. Gelukkig hebben we op ons to do-lijstje werkzaamheden voor binnen en buiten staan. Met 6 vrijwilligers waaronder een wethouder van de gemeente Buren gaan we aan de slag. De bijenstal ziet er van binnen weer prima uit na vrij maken van stof, blad en onkruid. De bestrating is geëgaliseerd en een aantal broed- en honingkamers en 6-ramers zijn opnieuw geschilderd. Buiten is blad en onkruid geruimd en er is een begin gemaakt met het schilderen van het houtwerk. De grond is te nat om te zaaien, dat houden we nog tegoed!

Het is een nuttige en gezellige dag geworden.
UiteRwaarde Rivierenland is ons weer enorm behulpzaam geweest met het beschikbaar stellen van materialen en de nodige faciliteiten. Jan Hol (beheerder) zeer bedankt.

In de planning van deze dag hebben wij rekening gehouden met andere belangrijke gebeurtenis: De officiële opening van een nieuwe bijenstal op het terrein van de Stads- en Zorgboerderij Caetshage in Culemborg maar dat is een ander verhaal.

Tijdens de NLdoet dag zijn er opnames gemaakt door Welzijn Buren:

IMG_1173 IMG_1174 IMG_1175 IMG_1176 IMG_1177

1 comment to Verslag NLdoet dag 2015

• jeanine

Wauw ,goed bezig geweest leden van de bio-diversiteitgroep en vrijwilligers nl doet!!
    Ik hoop dat dit mooie initiatief ook de leden van de imkervereniging stimuleert om hun hulp aan te bieden bij het onderhouden van dit bijenlogement en de drachttuin.