Workshop vermeerdering van vaste planten in de nazomer

Beste leden,

Deze aankondiging stond al een poos bij cursussen maar ik wil deze toch nog even onder de aandacht brengen. De imkervereniging Eck & Wiel e.o. gaan er namelijk ook naar toe en hebben inmiddels 12 personen bij elkaar. Eventueel kunt u zich daar bij aanmelden om samen met dat groepje mee te gaan. Je kunt je hiervoor melden bij Cor Zuidema, Secretaris Imkervereniging Eck en Wiel e.o. Tel. M. 06-21870048 of M. 06-53259329.

De datum is vrijdag 19 augustus om 13:30 uur.

Aanbod vanuit Nieuw Robbekampen in Dreumel:

Bij tuinliefhebbers en imkers blijkt niet alleen belangstelling te bestaan voor planten die bezocht worden door insecten zoals honingbijen. Ook is er interesse om zelf op een snelle en eenvoudige manier vaste planten te vermeerderen. Nieuwe Robbekampen biedt in 2016 een workshop aan: ‘Vermeerdering van vaste planten in de nazomer’. De workshop wordt gegeven tweede helft augustus.

Inhoud van de workshop:

• Demonstratie van het scheuren van vaste planten in de zomer.
  • Deelnemers gaan zelf aan de slag met het scheuren van planten, vooral planten die door insecten bezocht worden. De gescheurde planten worden direct opgepot door de deelnemers.
  • Koffie/thee.
  • Rondleiding door de landschapstuin met aandacht voor drachtplanten.
  • Alle deelnemers krijgen een aantal vaste planten mee om thuis op te kweken en nog voor de winter in de volle grond te zetten.

Zelf meebrengen:

• Snoeischaar
  • Mes
  • Kistje

Deelnemers worden uitgenodigd zelf een pol van een vaste plant mee te brengen, te vragen hoe deze gescheurd dient te worden en vervolgens aan de slag te gaan. Overigens kan het scheuren niet bij alle vaste planten. Eventueel vooraf even mailen.

7,50 euro per persoon.
Als er minder dan 12 personen zijn wordt de prijs voor 12 personen berekend.

Nieuw Robbekampen
Elly & Jan van Egmond